2016. november 1., kedd

Sohasem késő - Andy története


Andy Mineo megtette. Nagy dolog, mert nagyon kevesen teszik meg ugyanezt. Andy rapper, a hip-hop az élete. Egész családjával meg tudja osztani az élményt, kivéve a nővérével, Grace-szel, aki siket.

Grace és Andy, gyerekkori fotó
Forrás: http://static.vibe.com/files/2015/08/21094344/andy-mineo.jpg

Grace és Andy együtt nőttek fel, de a fiú soha nem tanult jelelni. Ahogy a család többi tagja sem. Aztán egyszer csak történt valami, és Andy-vel fordult egyet a világ. Megértette azt, amit eddig észre sem vett... 
Valamivel később pedig elkészítette az alábbi jelelt videóklipet, mégpedig a 2016-os Siketek Nemzetközi Hetére időzítve, kifejezetten a testvére tiszteletére. Így kért bocsánatot tőle az elmúlt évekért mulasztásáért.


Mert Andy 25 év után végül mégis elkezdett jelelni tanulni - valóban, soha nem késő! 
Hogy mi vitte rá, és hogyan élte meg ezt a nézőpontváltást, nézzétek meg a fenti klipben.

A videó külön érdekessége, hogy Andy vizuálisan is kidolgozta a zenei effekteket. Látványban akarta élménnyé tenni azt, amit siketként nem érzékel a közönség.  A zene szövegét ASL jelekkel kíséri, és angol felirat is bekapcsolható. Így lett ez a videó szinte teljesen akadálymentes. 
Ritmusra, zenére változó vizuális hatások: részlet a klipből
Forrás: http://godmusicculture.com/wp-content/uploads/2016/09/andy-mineo-hear-my-heart-music-video-750x400.jpg

Az angolul nem tudók kedvéért pedig itt a szöveg magyar fordítása is.


"Hallgasd a szívem"

Milyen furcsa, hogy a neved pont "Grace*" (*grace=kegyelem, megbocsátás)
A neved pont "Grace"
Mert épp az kell (hogy megbocsáss), őrület ez az egész
Ez tiszta őrület, őrület, őrület 
Nem azért, amit csináltam; inkább azért, amit NEM
Annyira szégyellem, hogy 25 évbe telt, mire megértettem
Mert az emberek kinevettek, és én csak velük nevettem 
Még annyira gyerek voltam
És csak azért imádkozom, hogy bocsásd meg, amit tettem

[Refrén:]
Halld a szívverésem, halld a szívverésem
Halld a szívem [x2]

Emlékszem, amikor ballagott a fiad
Akkor ismertem meg a barátaidat
Mindenki trécselt, beszélgetett
Én voltam, aki az egészből semmit sem érthetett
Egyszer csak éreztem, ami addig le sem esett
Életemben először éreztem át a helyzetedet
Először láttam a szemeddel a világot
Sosem tudtam, milyen nehéz az élet, ha magad ennyire elszigetelve találod
És tudom, nem beszélünk túl gyakran
Mert amikor nehéz volt, én mindig csak feladtam
Grace, nővérkém, sajnálom, hogy jelelni sosem  tanultam
És bár tudom, te vagy az, aki siket, 
Mégis imádkozom, hogy megbocsásd az éveket, amíg olyan vak voltam

[Refrén]

Néha, néha nem elég a szó
Ezért hadd mutassam meg neked, hadd mutassam
Néha, néha nem elég a szó
Ezért hadd mutassam, hadd mutassam
Ez tiszta őrület


Forrás: 
http://www.azlyrics.com/lyrics/andymineo/hearmyheart.html
Videó:
https://www.youtube.com/watch?v=ZD0fhCZFjjI
Fordítás: 
fejesa